Wednesday 8 November 2017

123r Regnskap For Aksjeopsjoner


En ny tilnærming til aksjeskompensasjon Hvis du er en spesielt flink investor eller en seriøs økonomisk nyhet, har du kanskje hørt om FAS 123R. For de av dere som ikke vet om det, er FAS 123R 2006 års regnskapsstandard som er innført av Financial Accounting Standards Board (FASB) som krever at selskapene trekker ut mengden av aksjebasert (egenkapital) betaling til sine ansatte på en årlig basis. Her ser vi på hvorfor denne regnskapsstandarden har skjedd, hva det innebærer og hvordan det kan påvirke deg. Hvorfor innføre denne regelen Mange ansatte mottar egenkapital kompensasjon som et supplement til lønn. Tradisjonelt kommer denne kompensasjonen i form av aksjeopsjoner, som kan byttes for aksjer i selskapets aksje. Den grunnleggende ideen bak FAS 123R er at kostnadene knyttet til egenkapitalutbetaling for arbeidstjenester skal kostnadsføres på regnskap for å gjenspeile den økonomiske transaksjonen mellom et selskap og dets ansatte. (For ytterligere lesing, se Vis og fortell: Betydningen av åpenhet.) Egenkapitalkompensasjon ble ikke kostnadsført tidligere fordi det ikke er en reell pengekostnad for et selskap. Imidlertid er egenkapitalkompensasjon en direkte kostnad for selskapets aksjonærer. Aksjonærer er eiere av børsnoterte selskaper, og derfor er de de som i siste instans betaler for utstedelse av ekstra aksjer gjennom fortynning. Når ytterligere aksjer utstedes av et selskap eller konvertible verdipapirer konverteres, oppstår fortynning. Hvis det var 10 aksjer i et gitt selskap, ville utstedelse av fem aksjer til egenkapitalkompensasjon bety at de tidligere eierne av de ti aksjene ville se at deres eierandel i selskapet reduseres til bare to tredjedeler. (For å lære mer, se Den sanne kostnaden for aksjeopsjoner.) Hvordan det påvirker deg Hvorfor skal dette være noe for deg som investor? Vel, hvis du har mye penger bundet opp i aksjer, har FAS 123R potensialet til å ta en betydelig bite ut av porteføljens verdi. Tidligere måtte et selskap som utstedte aksjeopsjoner til sine ansatte ikke kreve disse opsjonene, for eksempel et tilskudd på 500.000 opsjoner til en leder ville koste selskapet ingenting på papir. Nå krever FASB at selskapene skal betale opsjonsbeløpet multiplisert med tilskuddets virkelige verdi. Fortsett med vårt eksempel, antar at bevilgningen er 10 per opsjon, for totalt 5 millioner (500.000 opsjoner x 10 per opsjon) i egenkapital kompensasjonskostnad. For å være i samsvar med FAS 123R, vil selskapet nå måtte koste 5 millioner kroner, og dermed påvirke selskapets økonomiske resultater. Som du kan se, kan denne nye måten å gjøre ting i stor grad påvirke lønnsomheten til noen selskaper. Hvis du har mange selskaper i porteføljen din som er avhengige av alternativer for å holde sine ledere lykkelige, bør du være oppmerksom på at aksjene i disse selskapene kan være på vei til en priskorreksjon basert på nyheten om at deres inntjening har blitt redusert vesentlig som et resultat av opsjonskostnader. Argumenter for og imot motstandere av ESO-utgifter sier at opsjonsstipendene hjelper selskaper å tiltrekke seg og motivere nøkkelansatte og at de justerer aksjonærinteresser (dvs. økning i aksjekurs) med interessentene til stipendiater (dvs. en økning i opsjonsverdi ). De hevder også at hvis selskaper er pålagt å regne ut opsjoner, vil de sannsynligvis bruke andre former for kompensasjon i stedet - de som ikke tilpasser målene til aksjonærer med de som er tildelt. På den annen side hevder de som støtter ESO-utgifter at egenkapitalkompensasjon overfører egenkapital til stipendiater - de får 5 millioner som ellers ville være igjen med selskapet. Disse fortalerne til de nye reglene hevder at hvis lønn kostnadsføres som bytte for arbeidstjenester, følger det med at egenkapitalbasert kompensasjon for de samme arbeidstjenestene også skal kostnadsføres. Hva vil endre Selv om FAS 123R legger aksjebaserte kompensasjonskostnader på selskapsbalanser. folkene som mottar mest aksjeopsjoner vil trolig fortsatt se de samme nivåene av kompensasjon de alltid har sett. Ifølge en undersøkelse av 350 selskaper ledet av Deloitte amp Touche, mottar øverste echelon-ledere det store flertallet av egenkapitalbasert kompensasjon (Deloitte amp Touche, 2005). Spørsmålet nå er dette: hvordan vil egenkapitalkompenserte ledere fortsette å tjene millioner av dollar uten å gjøre balansen deres blankt med rødt blekk. Executive kompensasjon eksperter og verdipapir advokater er frantically søker måter å løse dette conundrum. I lys av FAS 123R har egenkapitalkompensasjonen endret seg - opsjoner er ikke lenger det foretrukne middelverket til å belønne ledere, og nye måter å belønne gode bedriftsprestasjoner har kommet fram. Noen av disse, for eksempel gjenoppl. alternativer. har blitt gravd opp fra 1990-tallet - høytidene for oksemarkedsfeber og ESO-tilskudd. Fra investorens synsvinkel er disse nye kompensasjonskompensasjonene ikke bare skremmende og kompliserte, men vanskelige å verdsette, spesielt med tanke på at FASB ennå ikke har kommet ut med eksplisitte retningslinjer for 2006, og fortsetter å indikere at det kan endre 123R videre. Fremtiden for egenkapitalutligning er sannsynligvis et derivat som ennå ikke er blitt konstruert. Før FAS 123R tok opsjonene ikke eksplisitt bort fra en selskaps balanseinntekter, slik at de til tross for deres feil var iboende mer attraktive enn andre kompensasjonsbiler. Nå er all like dyre tilnærminger til ansattes kompensasjon, å gi aksjene aksjer, utbytte, opsjoner eller andre derivater av aksjebaserte insentiver, så de beste incentiver de som har mest motiverende kraft. Fra investorens synspunkt bør egenkapitalkompensasjon ikke utilsiktet fortynne aksjonærers eierskap, betale ledere til verdsettelse av markedsverdier i stedet for aksjekursvekst (som enkelt kan manipuleres ved å bruke tilbakekjøp av aksjer) og bør være enkelt nok til å dissekere uten å måtte tilbringe dager pløye gjennom legalese av en obligatorisk arkivering. Fra lederens synspunkt bør egenkapitalkompensasjon være høyt leverert for å gi eksponentielt høy kompensasjon for eksepsjonell ytelse, og det bør ikke utsette dem for potensielt straffeinntektsskatt. Konklusjon Uansett hva fremtiden gir, forventer noen markedsjustering av aksjekurser som et resultat av de nye FAS 123R-opsjonsutgiftene før et magisk nytt derivat tar plass til gode gamle aksjeopsjoner. Fordi FAS 123R er en endring i kravene til finansiell rapportering, vil implementeringen endre de mange selskapenees bunnlinje. Hvis du har en portefølje av aksjer, vil du bli bedt om å se videre om dette nye rapporteringsbehovet vil ha en vesentlig effekt på selskapets rapporterte økonomiske resultater i porteføljen din. For videre lesing, se Alternativkompensasjon - del 1 og opsjonskompensasjon - del to. En type kompensasjonsstruktur som hedgefondsledere vanligvis bruker i hvilken del av kompensasjonen som er resultatbasert. En beskyttelse mot tap av inntekt som ville oppstå hvis den forsikrede døde. Den navngitte støttemottakeren mottar. Et mål på forholdet mellom en endring i mengden som kreves av et bestemt godt og en endring i prisen. Pris. Den totale dollarverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En begrensningsordre vil. Lipis Consulting, Inc. Stock Option Expensing (123R beregninger) Slik regnskapsfører aksjeopsjonskostnad - ASC 718 Reporting Det er en helt ny verden der ute, en som krever at selskaper skal estimere og rapportere en utgift for aksjebasert betale. For de fleste selskaper betyr dette at du bruker en komplisert modell for å estimere kostnaden for et aksjeopsjon. Retningslinjene for verdsettelse av opsjoner er omtalt i Regnskapsstandardkodifisering (ASC) 718 (tidligere SFAS nr. 123 (R)). ASC 718 sier at verdsettelsen av aksjeopsjoner bør fullføres ved å benytte Black-Scholes eller en annen alternativ-prismodell. I de fleste tilfeller hvor en kostnad må estimeres og rapporteres, går selskapene vanligvis til regnskapsfirmaet. Noen selskaper kan fortsatt. Men selskaper med en ekstern revisor kan ikke forvente at revisoren gir disse beregningene, revisorer vil revidere estimatet fra selskapet, men selskapet må gi et estimat for å starte prosessen. Vi tror på å bestemme riktig kost på et alternativ er like mye kunst som vitenskap. Du trenger ikke bare å forstå matematikken, men du må også forstå hvordan en endring i en variabel vil påvirke beregningen. Denne nettsiden er ikke ment å gi deg en fullstendig og grundig forståelse av alle svindelene til Black-Scholes-Merton eller andre tilnærminger. Vi vil imidlertid gi deg en forståelse av prosessen. Først kan vi ha det gøy. Klikk her for en illustrasjon av hvordan formelvariablene kan påvirke beregningen. Flytt verdiene rundt og se grafen. Neste, hvordan bruker vi denne informasjonen Lang historie kort, vi gjennomfører ofte en følsomhetsanalyse for våre kunder som vi kaller scenarietesting. Klikk her for en illustrasjon. Nå for informasjon du kan bruke. For en sjekkliste kan du skrive ut og bruke, klikk her. Til slutt, her er noen vanlige spørsmål som vi tror du vil finne nyttig: David Harper er redaktør for Investopedia, og følgende er et godt sammendrag av våre synspunkter. (Klikk på hvert spørsmål for å se svaret eller utvide alle svarene) Regelens essens kan oppsummeres i fire ord: tildelingsdato virkelig verdi. Bedrifter må innregne et kostnadsoverslag (virkelig verdi) når aksjeinnkrevinger tildeles (tilskuddsdato). På tildelingstidspunktet har en vanlig vaniljealternativ ingen egenverdi (siden streiken er lik aksjekursen), men den har tidsverdi. I et nøtteskall, koster alternativet egenverdien tid verdi. De fleste offentlige selskaper må gjenkjenne utgiften i første kvartal av det første regnskapsåret som begynner etter virkningspunktet 15. juni 2005. Med andre ord må et offentlig selskap med et regnskapsår som slutter 31. desember, begynne å utgiftsføres i første kvartal i 2006. Virkningsdatoen for mindre offentlige selskaper (dvs. inntekter og markedsverdi mindre enn 25 millioner) og private selskaper ble forsinket til 15. desember 2005. For de som har et regnskapsår i desember, må de også begynne å bli anerkjent i første kvartal 2006. Regelen gjelder når selskapet betaler ansatte med lager eller på en eller annen måte oppgjør med aksje. Det store skillet er mellom egenkapitalinstrumenter (for eksempel opsjoner, begrenset lager, ESPP-planer) og gjeldsinstrumenter som utsatt kontant. Vær oppmerksom på at ansvarsbaserte tildelinger fortsatt må innregnes til virkelig verdi, men i motsetning til egenkapitalbaserte tildelinger som kun måles en gang ved tilskudd, blir gjeldene målt (til marked) hver periode. Ja. Vi liker å si at denne regelen bare er bokføring. Det påvirker hverken kontantstrømmene eller skattebyrden til selskapet direkte. Det er sant at den rapporterte skattekostnaden endres, men det er en resultatregnskapspost. Husk at regnskapene er forskjellige fra skattebøkene. (Regelen omklassifiserer kontantstrømfordelen av øvelser fra operativ kontantstrøm til finansiering av kontantstrøm 8211 Dette er veldig bra: det var på feil sted å begynne med Denne endringen reduserer hensiktsmessig kontantstrømmen, men endrer ikke netto kontantstrøm). FASB bestemte seg for å gi selskapene et valg. Deres hensikt var edelt: de vil at bedrifter skal være nøyaktige, og den bedre modellen er avhengig av din informasjonsbase. Men jeg liker å si at de skiftet byrden av skjønn på selskapets skuldre. Du har et valg og, gitt nøyaktig samme informasjon om bedriften din, kan to eksperter produsere vesentlig forskjellige resultater. Sannsynligvis ikke opsjoner er utsatt kompensasjon finansiert av aksjonærer. Som David Zion fra CS First Boston har skrevet, er den endelige prisen på en personalopsjonsplan det beløpet alternativene er i pengene når de utøves. Derfor er utgiften et estimat for en fremtidig, ukjennelig kostnad. Investorer bør forsøke å skille mellom de økonomiske konsekvensene av opsjonsstipend, men dette er ikke et spesielt unikt problem: investorer er ment å dekonstruere GAAP-setninger. Etter vår oppfatning er den beste måten å behandle dem på fra investorens side, å vurdere deres potensielle utvanning, dvs. deres potensielle innvirkning på fremtidig aksjebase. Institutional Investor Services (ISS) har i mange år ansatt en veldig god metode (de kaller det aksjonærverdier). De bruker en svært avansert analyse, men du kan ta en lignende takk med liten innsats og få 80 av fordelene. Vi anbefaler at du ikke plasserer regnskapsvognen før bedriftshesten. Hvis du foretrekker konsulent-tale, bør regnskap være et programimplikasjon snarere enn et designkriterium. Jeg anbefaler at du ser den nye regelen som en mulighet til å revidere insentivplanen og distribuere insentiver i lys av deres økonomiske kostnader. Egenkapital er en verdifull og skremmende ressurs. Regelen kan ikke perfekt leveplassen i forhold til kostnaden for egenkapitalbaserte insentiver, men det gjør en ganske god jobb med å eliminere store regnskapsmessige forvrengninger. For mange konsulenter prøver å hjelpe sine kunder til å spille regnskapsmessig innvirkning verre, noen styre spiller spill ved å akselerere utestående opsjoner, eller enda verre, tilbake dating aksjeopsjoner. Ikke spill prismodellen for mye, du må være konsekvent i metodikken din, og dagens smarte tilnærming kan forråde deg nedover linjen. Dont anta at investorer er lurt av regnskapsmessige shenanigans. De kan være kortsiktige, men de er ikke dumme. Og vær så snill, ikke engasjere en konsulent som reflekterer at du undersøker kontantbaserte SAR fordi de kan utnytte et smutthull. Investorbasen lærer alltid. Vi tror du vil gjøre mye bedre å bekymre deg selv om beregningene og hindringene (dvs. betale til ytelsesligning) knyttet til ytelsesbasert begrenset lager enn det inkrementelle regnskapsmessige treffet. Å gi incentiver til talent er en kritisk forretningsdesign. Ikke la bare regnskap drive det. I et rådgivende nyhetsbrev, David Harper, redigerer de eksplisitt akselerasjonen av utestående valgmuligheter (dvs. med det formål å minimere den anerkjente utgiften) som et styringsrødt flagg. Slike handlinger forråder et styre som bryr seg mer om vindu dressing enn avsløring. Vi liker selskaper som beholder deres ESPP (i stedet for å demontere det for å spare noen få pennies i EPS) fordi, som First Data skrev, er ESPP en verdifull ansattes fordel som hjelper selskapet i sin innsats for å tiltrekke seg, beholde og motivere verdifullt ansatte. Disse fordelene er vel verdt den ekstra regnskapet som regnskapsføres. Nedlastinger: Mark har jobbet med Rentrak i flere år, og gjennomførte flere oppgaver på styret og executive level. LCI har vært en betydelig hjelp til styret og meg ved å gi ikke bare data, men også en klar forståelse av våre mål og strategiske råd. Han og hans team har vært svært responsive og en glede å jobbe med. Paul Rosenbaum Styreformann og administrerende direktør Rentrak Jeg har jobbet med Mark i over ti år. LCI tilbyr utmerket kundeservice og demonstrerer den største profesjonaliteten. Mark tar hensyn til våre spesielle behov og inkorporerer nyansene til selskapet vårt i hans anbefalinger. Deres følsomhet overfor unike forhold som har oppstått er ingenting mindre enn heltemotisk. Barbara Friedman visepresident, Human Resources InterDent Mark jobbet med Travelocity i sin formative faser, rådgivning. - Terrell Jones Travelocity CEO (1996-2002) MoreOver årene har vi sett visse problemer med å kaste opp med jevne mellomrom. Selv om det er vanlig, har følgende korte liste over fallgruver ofte innovative og til og med dristige løsninger som gjør blunders til muligheter. I noen tilfeller kan de unngås helt. kopiere 2009 Lipis Consulting, IncShare-Basert Betaling Denne erklæringen er en revisjon av FASB Statement No. 123, Regnskap for aksjebasert kompensasjon. Denne erklæringen erstatter APB Opinion nr. 25, Regnskap for aksjer utstedt til ansatte, og tilhørende implementeringsveiledning. Omfanget av denne erklæringen Denne erklæringen fastsetter standarder for regnskapsføring av transaksjoner der et foretak utveksler egenkapitalinstrumenter for varer eller tjenester. Det omhandler også transaksjoner der et foretak påtar gjeld i bytte for varer eller tjenester som er basert på virkelig verdi av entitetets egenkapitalinstrumenter eller som kan avgjøres ved utstedelse av disse egenkapitalinstrumenter. Denne erklæringen fokuserer primært på å regnskapsføre transaksjoner der et foretak oppnår ansattstjenester i aksjebaserte betalingstransaksjoner. Denne erklæringen endrer ikke regnskapsveiledningen for aksjebaserte betalingstransaksjoner med andre parter enn de ansatte som er oppgitt i uttalelse 123 som opprinnelig utstedt og EITF-nummer nr. 96-18, ldquoAccounting for egenkapitalinstrumenter som utstedes til andre enn ansatte for å anskaffe, eller i forbindelse med salg, varer eller tjenester. rdquo Denne erklæringen tar ikke hensyn til regnskapsføring av ansattes aksjeeiendomsplaner, som er underlagt AICPA-erklæring om stilling 93-6, Employersrsquo Accounting for Employee Stock Ownership Plans. Årsaker til utstedelse av denne erklæringen De viktigste årsakene til utstedelsen av denne erklæringen er: Adressering av brukere og andre. Brukere av regnskap, inkludert institusjonelle og individuelle investorer, samt mange andre parter uttrykt til FASB sine bekymringer om at bruk av Opinion 25rsquos egenverdi metode resulterer i regnskap som ikke representerer de økonomiske transaksjonene som påvirker utstederen, og forbruk av arbeidstjenester i bytte mot egenkapitalinstrumenter. Regnskap som ikke representerer de økonomiske transaksjonene trofast kan forvride utstedersrsquos rapporterte økonomiske forhold og driftsresultater, noe som kan føre til en upassende tildeling av ressurser på kapitalmarkedene. En del av FASBrsquos-oppdraget er å forbedre standarder for økonomisk regnskap til fordel for brukere av finansiell informasjon. Denne erklæringen tar opp brukere og andre interessenter ved å kreve at et foretak skal gjenkjenne kostnadene for de ansattetjenestene som mottas i aksjebaserte betalingstransaksjoner, og derved gjenspeile de økonomiske konsekvensene av disse transaksjonene i regnskapet. Forbedre sammenligneligheten av rapportert finansiell informasjon ved å eliminere alternative regnskapsmetoder. I løpet av de siste årene har ca 750 offentlige selskaper frivillig vedtatt eller annonsert at de har til hensikt å vedta uttalelse 123rsquos virkelig verdi-basert metode for regnskapsføring av aksjebaserte betalingstransaksjoner med ansatte. Andre selskaper fortsetter å bruke Opinion 25rsquos egenverdimetode. Styret mener at tilsvarende økonomiske transaksjoner skal regnskapsføres tilsvarende (det vil si at aksjebaserte kompensasjonstransaksjoner med ansatte skal regnskapsføres ved hjelp av en metode). I tråd med konklusjonen i den opprinnelige erklæring 123, mener styret at disse transaksjonene skal regnskapsføres ved bruk av en virkelig verdi-basert metode. Ved å kreve fair value-basert metode for alle offentlige enheter eliminerer denne erklæringen en alternativ regnskapsmetode, tilsvarende tilsvarende økonomiske transaksjoner vil bli regnskapsført tilsvarende. Forenkling av US GAAP. Styret mener at amerikanske aksepterte regnskapsprinsipper (GAAP) bør forenkles når det er mulig. Kreves at alle enheter følger samme regnskapsstandard og eliminerer Opinion 25rsquos egenverdimetode og tilhørende detaljert og formidrevet implementeringsveiledning forenkler den autoritative litteraturen. Sammenligning med internasjonale regnskapsstandarder. Denne erklæringen vil resultere i større internasjonal sammenligning i regnskapsføring av aksjebaserte betalingstransaksjoner. I februar 2004 utstedte International Accounting Standards Board (IASB), hvis standarder følges av enheter i mange land, utstedt International Financial Reporting Standard (IFRS) 2, aksjebasert betaling. IFRS 2 krever at alle enheter innregner en utgift for alle ansattetjenestene mottatt i aksjebaserte betalingstransaksjoner, ved bruk av en virkelig verdibasert metode som i stor grad ligner den virkelig verdi-baserte metoden etablert i uttalelse 123 og forbedringene gjort til det ved denne erklæringen. Konvertering til et felles sett med høye standarder for finansiell regnskapsføring for aksjebaserte betalingstransaksjoner med ansatte forbedrer sammenligneligheten av finansiell informasjon over hele verden og gjør regnskapsmessige krav til foretak som rapporterer regnskap under både US GAAP og internasjonale regnskapsstandarder mindre byrdefulle . Bestemmelser i denne erklæringen Denne erklæringen krever at en offentlig enhet måler kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i bytte mot en tildeling av egenkapitalinstrumenter basert på tildelingstidspunktets virkelig verdi av prisen (med begrensede unntak). Den kostnaden vil bli regnskapsført i løpet av perioden som en ansatt er pålagt å yte tjeneste i bytte for tildelingen av den nødvendige tjenesteperioden (vanligvis opptjeningsperioden). Ingen kompensasjonskostnad regnskapsføres for egenkapitalinstrumenter som ansatte ikke gir den nødvendige tjenesten til. Medarbeideroppkjøpsplaner for ansatte vil ikke resultere i anerkjennelse av kompensasjonskostnad dersom visse betingelser er oppfylt, er disse forholdene det samme som de relaterte forholdene i erklæring 123. En ikke-offentlig enhet vil også måle kostnaden for ansattstjenester mottatt i bytte mot en pris av egenkapitalinstrumenter basert på tildelingsdatoens virkelig verdi av disse instrumentene, bortsett fra under visse omstendigheter. Nærmere bestemt, hvis det ikke er mulig å rimelig estimere virkelig verdi av aksjeopsjonsopsjoner og lignende instrumenter fordi det ikke er praktisk mulig å estimere forventet volatilitet i aksjekursen, skal en ikke-offentlig enhet måle sine tildelinger av aksjeandeler og lignende instrumenter basert på en verdi beregnet ved bruk av den historiske volatiliteten til en passende industrisektorindeks i stedet for forventet volatilitet i aksjekursen. En offentlig enhet vil i utgangspunktet måle kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i bytte mot en tildeling av gjeldsinstrumenter basert på dagens nåverdi. Virkelig verdi av denne prisen vil bli målt senere på hver rapporteringsdato gjennom oppgjørsdatoen. Endringer i virkelig verdi i den nødvendige serviceperioden blir regnskapsført som kompensasjonskostnad over den perioden. En ikke-offentlig enhet kan velge å måle sine ansvarstildelinger til egenverdi gjennom datoen for oppgjør. Virkelig verdi av ansatteaksjonsopsjoner og lignende instrumenter vil bli estimert ved hjelp av opsjonsprisemodeller justert for de unike egenskapene til disse instrumentene (med mindre observerbare markedspriser for samme eller lignende instrumenter er tilgjengelige). Hvis en egenkapitalpris endres etter tildelingstidspunktet, vil inkrementell kompensasjonskostnad bli regnskapsført i et beløp som er lik merverdien av virkelig verdi av den modifiserte prisen over virkelig verdi av den opprinnelige prisen umiddelbart før endringen. Overskydende skattefordeler, som definert i denne erklæringen, vil bli regnskapsført som et tillegg til innbetalt kapital. Kontanter beholdt som følge av de overskytende skattefordelene vil bli presentert i kontantstrømoppstillingen som finansiering av kontantstrømmer. Nedskrivning av utsatt skattefordel knyttet til urealiserte skattefordeler knyttet til anerkjent kompensasjonskostnad, vil bli regnskapsført som skattekostnad med mindre det foreligger overskytende skattefordeler fra tidligere utmerkelser gjenværende i innbetalt kapital som den kan kompenseres for. Notene til regnskapet for både offentlige og ikke-offentlige enheter vil utlevere informasjon for å bistå brukere av finansiell informasjon for å forstå arten av aksjebaserte betalingstransaksjoner og effekten av disse transaksjonene på regnskapet. Hvordan denne erklæringen endrer praksis og forbedrer finansiell rapportering Denne erklæringen eliminerer alternativet til å bruke Opinion 25rsquos egenverdelsesmetode for regnskap som ble gitt i erklæring 123 som opprinnelig utstedt. I henhold til oppfatning 25 utstedte aksjeopsjoner til ansatte generelt anerkjennelse av ingen kompensasjonskostnad. Denne erklæringen krever at enheter innregner kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i bytte mot utdeling av egenkapitalinstrumenter basert på tildelingsverdien av disse belønningene (med begrensede unntak). Anerkjennelse av kompensasjonskostnaden hjelper brukerne av regnskapet til bedre å forstå de økonomiske transaksjonene som påvirker et foretak, og å ta bedre beslutninger om ressursallokering. Slike opplysninger vil spesielt hjelpe brukere av regnskapet å forstå effekten av aksjebaserte kompensasjonstransaksjoner på en virksomhets økonomiske tilstand og driftsresultat. Denne erklæringen vil også forbedre sammenligneligheten ved å eliminere en av to ulike metoder for regnskapsføring av aksjebaserte kompensasjonstransaksjoner og dermed også forenkle eksisterende US GAAP. Å eliminere ulike metoder for regnskapsføring av de samme transaksjonene fører til bedre sammenligning av regnskapet fordi tilsvarende økonomiske transaksjoner vil bli regnskapsført tilsvarende. Virkelig verdi-basert metode i denne erklæring er i likhet med den virkelig verdi-baserte metoden i erklæring 123. Imidlertid er følgende hovedforskjellene mellom de to: Offentlige enheter er pålagt å måle forpliktelser til ansatte i aksjebaserte betalingstransaksjoner til virkelig verdi. Ikke-offentlige foretak kan velge å måle sine forpliktelser til ansatte påløpt i aksjebaserte betalingstransaksjoner til egenverdi. Under uttalelse 123 ble alle aksjebaserte betalingsforpliktelser målt til egenverdi. Ikke-offentlige enheter er pålagt å regnskapsføre tildelinger av egenkapitalinstrumenter ved bruk av virkelig verdi-basert metode, med mindre det ikke er mulig å rimelig estimere tildelingsverdien av tildeling av aksjeopsjoner og lignende instrumenter fordi det ikke er praktisk mulig å estimere forventet volatilitet i entreprisekursen. I denne situasjonen vil enheten regnskapsføre disse instrumentene basert på en verdi beregnet ved å erstatte den historiske volatiliteten til en passende industrisektorindeks for forventet volatilitet av aksjekursen. Erklæring 123 tillot en ikke-offentlig enhet å måle egenkapitalprinsippene ved bruk av enten virkelig verdi-basert metode eller minimumsverdimetode. Det er nødvendig å beregne antall instrumenter for hvilke den nødvendige tjenesten forventes utført. Erklæring 123 tillot at enheter kan regne for fortabelser etter hvert som de oppstår. Inkompensasjonskostnad for endring av vilkårene for en tildeling måles ved å sammenligne virkelig verdi av modifisert pris med virkelig verdi av prisen straks før endringen. Erklæring 123 påkrevde at virkningen av en modifikasjon måles som forskjellen mellom den virkelige verdien av den modifiserte prisen på det tidspunkt den ble tildelt og tildelingsverdien umiddelbart før endringen bestemt på grunnlag av den kortere av (1) dens gjenværende estimert forventet liv eller (2) forventet levetid for den modifiserte prisen. Denne erklæringen forklarer og utvider også Statement 123rsquos veiledning på flere områder, inkludert måling av virkelig verdi, klassifisering av en pris som egenkapital eller som en forpliktelse, og tilskrivning av kompensasjonskostnad til rapporteringsperioden. I tillegg endrer denne erklæringen FASB-erklæring nr. 95, Kontantstrømoppstilling, for å kreve at overskytende skattefordeler rapporteres som en finansiering kontantstrøm snarere enn som en reduksjon av betalte skatter. Hvordan konklusjonene i denne erklæringen vedrører FASBrsquos Conceptual Framework FASB Concepts Statement nr. 1, Mål for finansiell rapportering fra bedriftsforetak, sier at finansiell rapportering skal gi informasjon som er nyttig for å gjøre forretnings - og økonomiske beslutninger. Å anerkjenne kompensasjonskostnader påløpt som følge av mottak av arbeidstjenester i bytte for verdifulle egenkapitalinstrumenter utstedt av arbeidsgiveren, vil bidra til å oppnå dette målet ved å gi mer relevant og pålitelig informasjon om kostnadene som arbeidsgiveren pådrar seg for å skaffe arbeidstjenester på markedet. FASB Concepts Statement nr. 2, Kvalitative egenskaper for regnskapsinformasjon, forklarer at sammenlignbarhet av finansiell informasjon er viktig fordi informasjon om et foretak har stor nytte av nytte hvis det kan sammenlignes med lignende opplysninger om andre enheter. Etableringen av den regnskapsmessige regnskapsmetoden som den nødvendige metoden vil øke sammenligneligheten fordi tilsvarende økonomiske transaksjoner vil bli regnskapsført tilsvarende, noe som vil forbedre bruken av finansiell informasjon. Å kreve den verdibaserte metoden øker også nøytraliteten til den resulterende regnskapsrapporteringen ved å eliminere regnskapsprinsippet mot bruk av visse typer ansattes aksjeopsjoner for kompensasjon. Fullstendighet er identifisert i Concepts Statement 2 som et viktig element i representativ trofasthet og relevans. For å representere den totale kostnaden for medarbeiderstjenester til enheten troverdig, bør kostnaden for tjenester mottatt i bytte mot utdeling av aksjebasert kompensasjon innregnes i dette årsregnskapet. FASB Concepts Statement No. 6, Elements of Financial Statements, definerer eiendeler som sannsynlige fremtidige økonomiske fordeler oppnådd eller kontrollert av en bestemt enhet som følge av tidligere transaksjoner eller hendelser. Ansattstjenestene mottatt i bytte mot utdeling av aksjebasert kompensasjon kvalifiserer som eiendeler, men kun øyeblikksmoduser som enheten mottar og bruker themmdashalthough, selv om bruken av dem kan skape eller tilføre verdi til andre eiendeler i enheten. Denne erklæringen vil forbedre regnskapet for en virksomhetens eiendeler som følge av mottak av arbeidstjenester i bytte mot en egenkapitalpris ved å kreve at kostnaden for slike eiendeler enten kostnadsføres når de forbrukes eller aktiveres som en del av et annet aktiv i enheten (som tillatt av US GAAP). Kostnader og fordeler FASBs oppgave er å etablere og forbedre standarder for finansiell regnskap og rapportering for veiledning og utdanning av publikum, herunder preparater, revisorer og brukere av finansiell informasjon. Ved å oppfylle dette oppdraget bestreber styret å fastslå at en foreslått standard vil fylle et betydelig behov, og at kostnadene pålagt å oppfylle denne standarden, sammenlignet med andre alternativer, er berettiget i forhold til de samlede fordelene med den resulterende informasjonen. Styrets vurdering av hvert emne i et prosjekt inkluderer den subjektive veiingen av den gradvise forbedringen i finansiell rapportering mot den inkrementelle kostnaden ved å implementere de identifiserte alternativene. Ved utgangen av denne prosessen vurderer styret regnskapsmessige bestemmelser samlet og vurderer de oppnådde ytelsene og de relaterte kostnadene på et kvalitativt grunnlag. Several procedures were conducted before the issuance of this Statement to aid the Board in its assessment of the expected costs associated with implementing the required use of the fair-value-based accounting method. Those procedures included a review of the comment letters received on the Exposure Draft, a field visit program, a survey of commercial software providers, and discussions with members of the Option Valuation Group that the Board established to provide information and advice on how to improve the guidance in Statement 123 on measuring the fair value of share options and similar instruments issued to employees in compensation arrangements. That group included valuation experts from the compensation consulting, risk management, investment banking, and academic communities. The Board also discussed the issues in the project with other valuation experts, compensation consultants, and numerous other constituents. After considering the results of those cost-benefit procedures, the Board concluded that this Statement will sufficiently improve financial reporting to justify the costs it will impose. The Effective Dates and Transition Requirements of This Statement This Statement is effective: For public entities that do not file as small business issuersmdashas of the beginning of the first interim or annual reporting period that begins after June 15, 2005 For public entities that file as small business issuersmdashas of the beginning of the first interim or annual reporting period that begins after December 15, 2005For nonpublic entitiesmdashas of the beginning of the first annual reporting period that begins after December 15, 2005.This Statement applies to all awards granted after the required effective date and to awards modified, repurchased, or cancelled after that date. The cumulative effect of initially applying this Statement, if any, is recognized as of the required effective date. As of the required effective date, all public entities and those nonpublic entities that used the fair-value-based method for either recognition or disclosure under Statement 123 will apply this Statement using a modified version of prospective application. Under that transition method, compensation cost is recognized on or after the required effective date for the portion of outstanding awards for which the requisite service has not yet been rendered, based on the grant-date fair value of those awards calculated under Statement 123 for either recognition or pro forma disclosures. For periods before the required effective date, those entities may elect to apply a modified version of retrospective application under which financial statements for prior periods are adjusted on a basis consistent with the pro forma disclosures required for those periods by Statement 123. Nonpublic entities that used the minimum value method in Statement 123 for either recognition or pro forma disclosures are required to apply the prospective transition method as of the required effective date. Early adoption of this Statement for interim or annual periods for which financial statements or interim reports have not been issued is encouraged. REFERENCE LIBRARY

No comments:

Post a Comment